Antarctica-2009-AV.reismee.nl

Straat van Magelhaen

Vandaag willen we nog snel iets op de site zetten want we weten niet wanneer het weer kan.

De verbinding is steeds heel traag en nu we verder naar het zuidengaan weten we niet of het nog zal lukken.

Anders volgende week als we weer in Ushuaia zijn, na ons avontuur op Antarctica.

We hebben al veel instructies over het aan land gaan daar gehad en morgen moeten we met onze laarzen aantreden.

Vandaag weer een mooie dag in Chili gehad met uitzonderlijk warm weer , 23 graden. Terwijl max 15 graden normaal is.

We zijn met een bus 1,5 uur door prachtige pampa's gereden, moesten onderweg stoppen voor een arend die een haas aan het eten was midden op de weg. Met moeite ging hij iets aan de kant.

Ook veel andere dieren onderweg.

Met een oude gammele veerboot naar de overkant , bus achteruit erop en nog 2 andere auto's konden ermee.

De estantia was een allegaartje met veel oude tractoren en oude fornuizen , auto's en een vliegtuigje zelfs.

De schapen werden na het scheren gewassen.

Wij kregen er heerlijk lamsvlees .

Op de terugweg een klapband, onze buspassagiers verdeeld over de 2 andere bussen.

Het bezoek aan een pinquinkolonie stelde niet veel voor na ons bezoek vorig jaar aan een grote kolonie in Argentinie.

We waren net op tijd terug, om 18 uur zijn we weer uit gevaren .

Morgenochtend om 8 uur zien we de 1e gletsjer en dan komen we in het Beaglekanaal en morgenmiddag de beruchte Drakenpas.

Hartelijk dank voor de leuke reakties.

Met Harrie heb ik bijna iedere dag kontakt.

Allen de hartelijke groeten.

Een kleine toevoeging bij bovenstaande verhaal .

De straat van Magelhaen was onze 1e kennismaking met gletsjers die uitkwamen in de straat, heel mooi en indrukwekkend en af en toe een heel smalle doortocht. Daarna kwamen we op het Beaglekanaal en zagen vandaar Ushuaia liggen en de eilandjes waar we vorig jaar opgelopen hebben en de vuurtoren waar we omheen voeren toen.Hier ging ook de loods pas van boord, die in Punta Arenas erop gekomen was.

Daarna begon de Drake passage waar de golven pas echt werden en zijn we van de route afgeweken om eerder uit de heftige golven te komen en tussen eilanden gaan varen.

Elly

Kijk je wel uit: gammele veerboot, bus met klapband.
Het is wel de bedoeling dat jullie weer heelhuids thuis-komen. Je bericht: op zee, was 3x binnengekomen bij
mij. Tot nog toe lukt het je aardig om ons op de hoogte te houden van jullie belevenissen. Blijf genieten.
groetjes, Elly

Max

Hallo Aafke,
Als ik zo je belevenissen lees ben ik wel een klein
beetje jaloers - hier in de kou (maar heel mooi) en jij in de zon en je krijgt heel veel mooie dingen te zien.
Geniet-geniet en nog eens geniet.
Hartelijke groet en tot horens Max

marijke van der Pol

wat een heerlijk avontuur voor je en gelukkig hou je wel van dit weer, ik moet er niet aan denken, maar als ik dan lees dat je in Chili 23 gr. hebt, dan is dit best vol te houden. Geniet nog van de komende dagen en tot horens maar weer! Marijke

Mariette

Dag Aafke,
Klinkt goed al zijn er toch wat risico's zo te horen: maar ja, jij bent wel wat gewend! Je bent wel erg ver weg hoor!
Het allerbeste, groeten aan Harrie en tot mails.

Lucia

Hoi Aafke,
Wat een belevenissen, geniet van alles en houd ons op de hoogte. Leuk om mee te reizen.
Groetjes en liefs uit Zeist,
Lucia.

Annuska

Hoi Aafke,
Zo de verhalen te lezen heb je het prima naar je zin. Je maakt ook elke keer wat bijzonders mee. In de krant stond van de week dat er elk jaar 1200 Nederlanders naar Antarctica gaan. Daar ken ik er nu een van. Veel plezier en een goede reis verder.
Groetjes Annuska