Antarctica-2009-AV.reismee.nl

Antarctica 2

Dag Allemaal,

Ik zal proberen weer wat op de site te zetten hoewel de internet verbinding niet je dat is.

We zijn zeer verrast over het vele moois wat we te zien krijgen, je kunt het haast niet begrijpen dat er nogzoveel moois bestaat.

De rust, geen auto's ,geen vliegtuigenen alleen ons reisgezelschapverder de pure ,overweldigende schoonheid van dit continent.

Ook het weer heeft heel erg meegewerkt, tot vandaag steeds zon en blauwe lucht.We hebben vele uren heerlijk in de zon op het achterdek doorgebracht en van het vele moois om ons heen genoten.

Vandaag dus voor het eerst sneeuw, hoort er toch wel bij.

Later hoop ik op de excursies in te gaan en de foto's kan ik er helaas pas thuis bij plaatsen, dat lukt met deze verbinding niet.

De verzorging aan boord is ook nog steeds gewelding en de begeleiding om op de Zodiacs te stappen ook.

Morgen wacht ons weer de oversteek door de Drake pass en er is een zwaardere storm voorspeld dan op de heenweg. We wachten af.

15-01 hadden we ons meest Zuidelijke punt van de reis bereikt. We zijn vandaar langzaam weer omhoog gegaan.We zijn 5 x met de Zodiacs aan land geweest en 1x een rondvaart door het ijs met de Zodiac omdat we niet aan land konden vanwege de ijsgang.

Veel pinquins gezien op het land endolfijnen, pinquins,walvissen en orka's om de boot .

Ook in de baai waar we nu zijn liggen 2 Ned. zeilboten, onderweg al meer gezien en zelfs 4 kayaks tegengekomen.

Prachtige zonsondergang gehad en ook op de foto gekregen.

dt

Wat een geweldige en indrukwekkende reis. Zijn de orka's en de walvissen dicht bij de boot??? Ik ben al erg nieuwsgierig naar al je foto's, jammer dat je ze niet bij je verhalen kan plaatsen. Veel plezier groetjes dt

Marcel

Hé Aaf,

Geweldig al die indrukken. Dat ontsnappen aan al die welvaartsverschijnselen is te waarderen. Rust en stilte doet de mens enorm goed. Dat is ook mijn ervaring bij mijn tochten hier op de Veluwe. Jij bent er flink wat verder voor gegaan. Maar de extra beloning is natuurlijk gigantisch met al dat onaangeroerde ijs en de sneeuw. Dan ook die dieren in hun gebied.

Geniet ervan!

Marcel

Gonny en Jaap

Hallo Aafke,

Op het moment dat wij jou Antarctica 2 verslag lezen is het hier heel grauw en somber weer. Dus in hele grote tegenstelling met wat je ons beschrijft. Fijn dat je het zo treft met het weer, want dat zou de reis lelijk kunnen verstoren. Vooral die rust en stilte om je heen lijkt ons fantastisch. Verder natuurlijk ook om zoveel dieren in hun echte omgeving te kunnen zien.
Als je dit leest heb je de Drake oversteek waarschijlijk al weer achter de rug. Hopelijk heb je die goed doorstaan en verder is een beetje ruig weer als herinnering natuurlijk niet slecht. We wachten op nieuw bericht van je, tot horens.

Mariette

Dag Aafke,
Adembenemend moet het zijn: het lijkt erop dat je dit toch echt een keer in je leven meegemaakt moet hebben.
Groetjes en nog veel reisplezier,
Mariette