Antarctica-2009-AV.reismee.nl

Weer thuis.

Onze laatste nacht aan boord was nogal gebroken, doordat de tassen om 4 uur buiten de hut moesten staan en door de bemanning van boord werden gehaald.

De hut moesten we om 8 uur 's morgens verlaten hebben. Voordien hadden we onze boordrekening al betaald en ons ontbijt gehad. Ook afscheid van onze leuke jonge serveerster Swedlena, die voor het eerst aan boord werkte vanaf 16 december en tot 16 mei aan boord blijft. Zij werken allen 10 uur per dag 7 dagen per week.

Het personeel aan boord bestaat uit Oekrainers, de reisleiding en wetenschappers waren allemaal Duitsers. De boot voer onder Bahamese vlag. De verzorging was echt geweldig.

Na het ontbijt hebben we nog een poosje in de bibliotheek gezeten tot we opgeroepen werden om naar de transferbussen te gaan. Dit was ook weer prima geregeld allemaal. Toen wij bij de luchthaven aankwamen begon het te regenen en stormen.De vertrekhal herkenden wij haast niet meer van vorig jaar.Er was een verbouwing aan de gang hoewel het nog maar een paar jaar oud is.

We vertrokken een uur eerder dan gepland en hebben 6,5 uur gevlogen naar Salvador Bahia in Brazilie. Daar moest iedereen eruit, het vliegtuig moest schoongemaakt worden, getankt en de bemanning gewisseld. Om 2 uur a.m. nl tijd vertrokken we weer. We vlogen op 12200m en de eerste tijd gingen we niet harder dan 760km/u, boven Europa konden we 940km/u. We zijn om 12.30 uur geland in Duesseldorf en hebben daarna nog 75 minuten op ons bagage gewacht.

Met de S-baan naar het hoofdstation,waar bleek dat de ICE trein weer vertraging had. Deze keer 45 minuten. Hierdoor waren we tegen 18 uur in Utrecht, waar Harrie mij op kwam halen.

We hebben afscheid genomen van Bea en haar op de trein naar Den Helder gezet.

Tegen 19 uur waren we thuis.

Ik kijk terug op een prachtige reis met een onvoorstelbare, onbedorven,schitterende natuur .

Het was in een woord: GEWELDIG !!!

Reacties

Reacties

Lucia

Hoi Aafke,
Welkom thuis en bedankt voor het mee mogen reizen. Wat een mooie reis alweer.
Blijf genieten!
Lucia.

Max

Hallo Aafke,
Ik heb erg van je reis genoten iedere dag maar lijkt het me een veel beter idee dat je ons vraagt om volgend maal maar mee te gaan.
Spreek je binnenkort wel weer.
Groet Max

Elly

Welkom thuis. Is Harrrie ook weer thuis?
We maken gauw een afspraak anders zijn de doggie"s
géén puppies meer. Tot meels of bellens!
Groetjes, Elly

Marieke

Welkom terug!! Heerlijk dat het allemaal zo goed is gegaan en dat jullie zo enorm hebben genoten!

We komen graag een keertje met z'n drieën naar Zeist om je foto's te kunnen zien.
Groeten,
Marieke + family.

Jaap de Koning

Hallo Aafke en Harrie,

Weer samen thuis! Heel wat na te praten lijkt me. Hoe heeft Harrie het gehad?

miranda boshuis

wat een mooi verhaal over je reis , ja nu begrijp ik waarom je gisteren in de winkel bij ons vertelde dat je zo weer terug wilde. Erg bedankt voor het mee laten leven van je reis. Vr gr miranda

Annuska

Wat een prachtige foto's. Leuk als afsluiting van je reisverhaal.
Groetjes Annuska

Gonny en Jaap de Koning

Hallo Aafke,

Gistermiddag hebben we je foto's bekeken. Het laatste deel was denk ik gelijktijdig met dat jij bezig was om de foto's te plaatsen.
Het geeft een mooie indruk van wat je gezien hebt. Vooral de foto's van Antarctica zijn natuurlijk heel imponerend. Jammer dat we de lucht niet kunnen opsnuiven en de stilte kunnen ervaren. Een leuk gezicht is om jullie schip te zien liggen, terwijl je zelf in de Zodiac zit of op "het vaste land van" Antarctica bent.
We hopen dat je thuis weer kunt wennen en binnenkort bellen we nog een keer.

Frans

Zo Aafke, je bent weer eens helemaal aan het eind van de wereld geweest en hebt er indrukwekkende bewijzen van geleverd.
Ik geniet van de fraaie opnames en je hebt het duidelijk naar de zin gehad, net als Harrie heb ik begrepen.
Nu maar lekker lang natafelen....

Traveljunk Leo

Hoi Aafke (en Harrie),

Wat een geweldige foto's en verslagen. Je kan wel zien en lezen dat het weer een mooie reis is geweest. Alleen de hoge golven lijken me niets, ik word al zeeziek op een waterbed !!

Met ons gaat alles goed een nieuwe reis is nog niet besproken. Ik durf op mijn werk nog geen vrij te vragen na mijn laatste reis, maar we dromen er wel over ;-)

Maarten/Traveladvenure

Veel dank voor het enthousiaste verslag van deze reis. Het is een prima voorbereiding voor onze reis met de ms Delphin die we januari 2010 gaan maken.
Een kleine greep uit onze reisbelevenissen kan je vinden op www.youtube.com/traveladventure

Aafke

Dag Maarten,

Ik hoop dat deze reis je ook zo goed zal bevallen.
De begeleiding van de wetenschappers was ook geweldig.

Goede reis en ik kijk uit naar jullie belevenissen.

Maarten / www.youtube.com/traveladventure

Beste Aafke, ook wij hebben genoten van het verblijf op de MS Delphin en de witte wereld van Antarctica.
Hier kan je mijn clips vinden van deze reis en ik ben er zeker van dat ze voor jou ook veel herinneringen aan je reis een jaar eerder zullen losmaken.

http://www.youtube.com/user/traveladventure#g/c/2F8847740C51BB65

Groeten, Maarten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!