Antarctica-2009-AV.reismee.nl

OP ZEE

Na onze goede excursie naar het wijngoed, wat een mooie indruk gaf van Uraquay buiten de grote stad hebben we Uraquay verlaten.

Het was een prachtig wijngoed van 600 ha, waar we een stuk over hebben gereden en daarna 6 wijnen geproefd met tapas en empanades erbij.Ook kwamen er nog 2 paren de tango voor ons dansen.

Deze excursie hadden we zeker niet willen missen.

Na terugkomst bij de boot zijn we bijna direktuitgevaren en nu zijn we al 2 dagen op zee.

Het weer is prachtig en we zijn dus veel op het dek.

Deze tocht is 2400 km en vanavond komen we in de straat van Magelhaen.

We hebben sloepenrol gehad en uitleg over het aan land gaan met de Zodiacs.

Het in- en uitstappen.en schoonmaken van onze laarzen.

Vele presentaties over het klimaat, de dieren en het ijs.

Het leven aan boord is prima met lekker eten.5 gangenkeuze menu met vis,vlees of vegetarisch en een kwart liter wijn naar keuze erbij.

Om 16 uur thee of koffie met gebak en broodjes en 's avonds om 11 uur ook nog eens zo iets.

Wij beperken ons tot een 3 gangenmaaltijd en niet de extra avondhapjes nog eens.

anders kunnen we straks van boord rollen.

Vanavond gaan we dus d straat in en komn er weer loodsen aan boord, morgen een hele dag excursie in Chili.

Marcel

't Is een fraai en luxe gebeuren. Geniet ervan!

Hier is de dooi ingevallen. Eindelijk weer eens druppend water uit de regenpijpen. Wel een fris windje, maar niets snijdends meer.

Groetjes,

Marcel

Mariette

Dag Aafke,
Kan me gewoon niet voorstellen dat je zo'n avontuur hebt: en het is nog maar net begonnen! Veel plezier,
Mariette

Lia

blblb

Lia

Hoi. Aafke
De vorige reactie was een test.Het reageerde eerst niet.Geniet ervan.Ik ben jaloers op je.Wat kan jou het schelen als je wat dikker wordt.Het helpt tegen de kou.Geloof me maar.Weleens een magere walvis gezien?