Antarctica-2009-AV.reismee.nl

Buenos Aires

Woensdag 7-1-09

Gisteren om 11.30 uur hier geland en vrij vlot door douane en onze reistassen afgegeven aan mensen van de boot en met de 1e bus naar de boot Het was 1 uur vanaf het vliegveld en we herkenden buiten het centrum van BA niet veel.

Vorig jaar meestal in het donker deze rit gemaakt van en naar de luchthaven.

Bij de terminal onze bootpas gekregen en met de shuttlebus naar de boot.

Onze hut ligt op het 2e dek en is comfortabel en prima bedden.en dicht bij alle belangrijke dingen.

Aan tafel zitten we met 4 nederlanders 2 broers en een echtpaar.

We hebben een mooieronde tafel met uitzicht naar achteren en op de Zodiacs, die al klaar liggen op een achterdek.

De reis begon al met hindernissen, vanwege een ongeval hebben we met de ICE een omweg van bijna 2 uur door NL gemaakt en kwamen in Duesseldorf aan na het sluiten van de inchechbalie, maar ik had uit de trein al naar Hansa gebeld om de vertraging te melden.

Het vliegtuig vertrok 1 uur te laat en tijdens de tankstop op Gran Canaria was de nieuwe bemanning niet op tijd en hebben we 2,5 uur staan wachten. Verder een rustige confortale vlucht. Soms even weggesoest.

Patrick Hermelijn.

Geweldig, kreeg zo zin om mee te reizen. Wat ben je toch een ondernemend mens! Geweldig, om zoveel dingen te kunnen zien, wat de wereld nog te bieden heeft. Volgens mij, is Suriname niets voor jullie, Er is echt niet meer dan eco toerisme hier, En dan als je georganiseerd gaat, betaal je, je blauw. Maar in de winter tijd, hier nog volop zomer dan, als ik veel mensen op bezoek in suriname heb, organiseer ik zelf wat, stukken voordeliger. en persoonlijker allemaal. het wordt pas rendabel, als je met minstens 10 mensen bent.
nog veel plezier, en ik zie graag het volgende verslag tegemoet. \Groeten Patrickl.

Mariette Boin

Dag Aafke,
Gelukkig gaat alles goed: geniet ervan. Hier is het nog steeds flink koud, er wordt ook geschaatst.
Groetjes,
Mariette

Yanny Walker

FAntasties. Wat een reis.

Het is hier in Christchurch ook een hete zomer met gisteren tussen 36 and 42 graden in sommige gedeelten van de stad.

Geniet van je reis. We zullen meeleven, Yanny en Trevor

Frans

Nou Aafke, een start met hindernissen maar je komt toch altijd wel waar je wilt zijn.... Geniet ervan!

Marcel

Leuk zus plus reisgenote met zo veel reisplezier. Die paar hindernisjes kunnen nauwelijks een probleem zijn, omdat jullie wel grotere uitdagingen meemaakten.

Ondanks de klimaatproblemen is op de Veluwe ons de opwarming ontvallen. Met besneeuwd landschap koelt het hier iedere nacht af tot 10 à 15 graden vorst. Overdag dooit het hier niet.

Als familie en kennissen ondervinden we wel heel erg sterk verschillende weersomstandigheden.

Gonny de Koning

Hallo Aafke, ik ben nu al elke dag benieuwd naar jou reisverslagen, geweldig zo'n reis die je aan het maken bent.
Ik hoef jou niet zeggen haal uit de reis wat er in zit want dat zul jij zeker doen!
En wij genieten op afstand mee met jou door middel van jou reisverslagen.
groetjes Gonny en Jaap