Antarctica-2009-AV.reismee.nl

Ushuaia

Dag Allemaal

Vanochtend om 7 uur zijn we al in Ushuaia aangekomen, na een woelige oversteek van de Drake Passage. Het was af en toe heftig. Tijdens de lunch vloog het bestek van tafel en gistermiddag konden we geen rondjes meer lopen over het schip. De golven sloegen over het voordek en het waaide enorm .Wij zijn gelukkig niet zeeziek geworden.

Gistermorgen heb ik nog wel 12 rondjes gelopen, al was het af en toe wel goed opletten om niet weg te waaien en viel er wat motregen. De hele dag binnen is ook niet alles.

We zijn zondagmiddag na onze landing tijdens de lunch meteen weggevaren en er is door de kapitein en reisleiding besloten dat we niet meer verder naar de volgende landing gingen.

De weersvoorspelling was heel slecht en we zaten al in de staart van een depressie en de volgende lag op de loer.Als we die zouden krijgen konden niet voor onze veiligheid instaan.

Helaas hebben we daardoor onze 2 laatste landingen niet meer gehad.

Het is hier 4-8 graden en zonnig met wat wind.We kunnen hopelijk nog wat van de zon genieten hier.

Vanavond hebben we het afscheidsdiner aan boord en worden we in feestkleding verwacht.

We hebben nu een extra dag hier in Ushuaia en kunnen terugkijken op een prachtige onvergetelijke reis.

Het was een heel rijke ervaring om te zien hoe de wereld is zonder alle moderne zaken en te genieten van al het moois van de natuur.

Jaap de Koning

Hallo Aafke,

Welkom terug op het vaste land. Als dat nu maar lukken wil met die zeebenen van jou.

Elly

Fantastisch al die verhalen, mens wat heb je weer veel gezien en ontdekt. SUPER!!!. Ben erg benieuwd naar de foto's. Dat het er alweer bijna op zit voor jullie. Ongelofelijk. Met Harrie ook alles oké?
Groetjes en zie je gauw, Elly

neef Jaap uit Amsterdam

mooie verhalen, Aaf. Goede reis terug, ben ook benieuwd naar je foto's. Groeten!

marijke van der pol

Het zit er weer bijna op voor je, dus welkom thuis in Zeist. Wat heb je genoten van de natuur en de omgeving, het is net een andere wereld, gaat alles goed met Harrie, groetjes en tot horens maar weer! Marijke