Antarctica-2009-AV.reismee.nl

Antarctica

Dag allemaal

Even nog een stukje uit Antarctica, een prachtige witte wereld.

De temperaturen zijn hier nog steeds te hoog.Vandaag rond de 6 graden.

De Drake passage was een heel avontuur met behoorlijk slagzij en tijdens het diner kwam alles van tafel mijn kant op en de wijn en het water over mij heen.

's Morgens bij het ontbijt gebeurde dat nogmaals, de zittingen vlogen zelfs uit de stoelen, maar er is van onze tafel niemand zeeziek geworden.

De route is weer gewijzigd omdat er op de route nog een depressie met storm zat.

Vanochtend zijn we door het Lemairekanaal gevaren, wat heel indrukwekkend was. Prachtige ijsbergen,gletsjers en walvissen en robben om de boot.

Vanmiddag zijn we voor het eerst met de Zodiacs aan land gegaan.Dat was ook een hele mooie belevenis.

We hebben een uur rondgelopentussen 3 soorten pinquins, heel leuk en koddig en met veel kleintjes erbij.

Morgenochtend om 8.30 uur gaan we weer ergens anders aan land.

Het eten en de verzorging aan boord is geweldig en we genieten er enorm van.

Allen weer de hartelijke groeten van ons beiden.

Aan land gaan met Zodiacs is een ervaring op zich.

Je kleding is eerst je thermo-ondergoed,trui, broek, regenbroek, sokken en water- en winddichte jack, handschoenen en muts en laarzen. Dan verzamelen in de grote salon van de boot enin groepen van 15 personen naar beneden, door een bak met ontsmettingsmiddel en je boordkaart scannen.Vervolgens de Zodiac in . Bij de landing wordt je aan land geholpen en terug er ook weer in. eerst weer door een bak met ontsmettingsmiddel.

Overvaren naar boot en daar weer door een bak met ontsmettingsmiddel, kaart scannen nog een bak met borstels door, naar een douche waar de laarzen aan de onderkant met een hoge drukspuit worden afgespoten en vervolgens door een ander drooggespoten en dan worden er hoezen omgedaan en mag je terug naar je hut lopen.De hoezen moeten erom blijven tot de volgende landing.

Het was een heel goed georganiseerde actie steeds.

Reacties

Reacties

Mariette

O wat prachtig: ik kan niets anders uitbrengen: wou dat ik erbij was. Je neemt alle etenswaren en drank die je over je heen krijgt dus maar voor lief: het is het allemaal waard! Prins W.A. en Maxima gaan binnenkort ook die kant uit: 't is maar dat je het weet.
Liefs, Mariette

Marcel

Wat een fraaie reis. Toch wat complex als zelfs het eten zo veel dynamiek krijgt.
Het is enorm leuk om de evaringen te hebben in zo'n uniek gebied.

groetjes,

Marcel

Frans

Nou Aafke, dan is het bij jullie warmer als bij ons! Alhoewel de ijspret hier inmiddels weer voorbij is.
Ga voortaan maar aan de andere kant van die tafel zitten...
Het lijkt me een geweldige ervaring, ik hoop dat je veel foto's maakt.

Gertjan

Hoi Aafke,
Wat een avontuur als ik het zo lees. Lijkt mij een prachtige ervaring! Geniet ervan en maak maar veel foto's!!

Gonny

Wat een sensationeel zal het geven ,walvissen en robben rond de boot, prachtige natuur en ook nog tussen de pinquins gelopen ,geweldig!
En wat is het fijn dat ik op afstand met je kan meegenieten.
groetjes

Jaap de Koning

Hallo Aafke,

Je beschrijving is zodanig dat ik min of meer voor me zie hoe het eruit ziet daar. Het lijkt me prachtig. Als mens moet je je wel nietig voelen lijkt me. Ik hoop nog meer van je belevenissen mee te maken. Geniet er van, want het is veel te gauw voorbij weer. Tot horens.

Lia

Ik vind het heel leuk om op deze manier met je mee te reizen.Dan lijkt het of ik ook een beetje vakantie heb.Hier is het net herfst.Niet zo winderig als bij jou op de boot.Geniet ervan.Ik ben benieuwd naar foto's.Maak je die nu met een gewone camera?Of heb je een speciale?Groetjes

Ria

Hallo Aafke

Pas vandaag al je reisverhalen gelezen. Wat een schitterende reis maak je toch. Dat wordt straks weer heel wat bijpraten tijdens het sporten.
Een hele goed reis verder en tot gauw.

groetjes
Ria

marijke van der pol

Wat een fantastische reis, je bent daar meer een met de natuur als waar dan ook terwereld en wat een geluk dat je zo'n goede boot hebt met alles erop en eraan. Gaat alles goed met jou en Harrie, ik neem aan dat jullie contact hebben met elkaar. Gr. Marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!